Allround Arbeidsmarktspecialist (1 fte)

Vacature

De RUD Utrecht is op zoek naar een allround Arbeidsmarktspecialist.

Collega's RUD Utrecht

WAT DOET DE RUD UTRECHT?
De RUD Utrecht voert in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht (advies)taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Je werkt samen met ongeveer 150 collega’s, waarvan zo’n 120 toezichthouders, vergunningverleners en adviseurs en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Tegelijkertijd ontwikkelen we ons om een breed inzetbare partner voor onze opdrachtgevers te kunnen zijn. Dit kunnen we niet zonder capabele, tevreden en betrokken collega’s. Daarom stelt de RUD de mensen en hun talenten centraal.

WAT GA JIJ DOEN?
Als Allround Arbeidsmarktspecialist ben je onderdeel van het team HRM. Als ambassadeur van de werving- en selectiestrategie zorg je voor prioriteit en samenwerking op strategisch-, tactisch- en operationeel niveau. Hierbij streef je naar een structurele bezetting van personeel, het behalen van de strategische ambities, organisatiegroei en de toekomstbestendigheid van de RUD Utrecht. Door jou worden alle primaire teams van de organisatie ontzorgd op het gebied van werving en selectie en de inzet van personeel. Dit is een volledig nieuwe rol binnen de RUD, je vindt het dus leuk om te pionieren, je kan snel je weg vinden binnen de organisatie en je bouwt makkelijk duurzame interne en externe relaties op.

HOE ZIET DE WERVING- EN SELECTIESTRATEGIE ERUIT?
Hieronder zie je een samenvatting van de Werving- en Selectie strategie en kun je lezen wat er van jou per pijler wordt verwacht.

PROCESOPTIMALISATIE
Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en structurele implementatie van transparante, herkenbare en uniforme werving-, selectie- en inkoopprocessen. Zowel intern als extern. Denk hierbij aan de borging van snelheid, effectiviteit en efficiëntie, maar ook aan grip en beheersbaarheid, een breed kandidaten-perspectief en een passende candidate journey.

WERVING (RECRUITMENT)
Jij bent zowel het aanspreekpunt voor de organisatie als voor kandidaten wat betreft werving, selectie en sollicitatieprocedures. Je gaat aan de slag met het uitbreiden van een relevant kandidatennetwerk voor de RUD Utrecht, zowel online als offline, in bekende en nieuwe netwerken. Hierbij zet jij je ervaring op het gebied van recruitment in om passende nieuwe medewerkers te werven. Ook enthousiasmeer jij interne medewerkers voor het inzetten van hun eigen netwerk. Jij zorgt er zodoende voor dat de juiste kandidaten solliciteren op vacatures.

Je gaat op zoek naar nieuwe distributiekanalen voor het plaatsen van vacatures. Ook zorg je ervoor dat de vacatureteksten opgesteld worden volgens de laatste trends in recruitment en zodoende aansluiten bij de arbeidsmarkt en doelgroepen. Ten grondslag aan elke vacature of rol ligt een plan(ning). Dit plan wordt door jou in afstemming met het management opgesteld en uitgevoerd. Een uniforme en heldere candidate journey zorgt ervoor dat kandidaten al tijdens de sollicitatieprocedure aan de RUD Utrecht gebonden worden en ambassadeurschap geboren wordt.

INKOOP & LEVERANCIERSMANAGEMENT
Je bent hét aanspreekpunt voor gecontracteerde leveranciers van personeel (zzp, detachering, detavast, werving en selectie) en onderhoudt intensief contact met hen. Hierbij bouw je aan relaties en partnerships, zodat de RUD Utrecht te allen tijde in aanmerking komt voor de beste kandidaten. Je coördineert elk inkoopproces, zorgt ervoor dat er snelheid in het proces komt en uniforme processen worden gehanteerd. Ook stem je af met het financiële team, beheers je budgetten, evalueer je periodiek de leveranciersprestaties en monitor je de afgesproken KPI’s.

Je breidt het leveranciersnetwerk van de RUD Utrecht uit met partners die van toegevoegde waarde zijn en een hoge mate van kwaliteit toevoegen. Dit leidt tot een kwalitatieve en toereikende flexibele schil. Ook zorg je ervoor dat aanbestedingsregels effectief en efficiënt worden ingezet, zodat rechtmatigheid geborgd is, de gebruikte systemen vlekkeloos werken zodat de organisatie zelf en de leveranciers volledig ontzorgd worden en zodoende, kortom, de beste kandidaten aan de RUD Utrecht gebonden worden.

ARBEIDSMARKTCOMMUNICATIE & EMPLOYER BRANDING
In samenwerking met het team communicatie ga je aan de slag met employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Je zorgt voor zichtbaarheid, herkenbaarheid en vindbaarheid van de RUD Utrecht en draagt daarmee bij aan de bekendheid van de organisatie in de arbeidsmarkt als een moderne fijne inclusieve en diverse werkgever. Hierbij benadruk je zowel online als offline onze passie en waarde toevoeging/value proposition namelijk onze onderscheidende bijdrage aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving als technisch adviserende omgevingsdienst en expertisepartner bij de energietransitie.

ONTWIKKELING VAN INITIATIEVEN
Je bent de creatieve ontwerper van arbeidsmarkt gerelateerde initiatieven. Deze initiatieven dragen zowel op de korte- als lange termijn bij aan de instroom, tevredenheid en behoud van de juiste medewerkers voor de RUD Utrecht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het opzetten van een intern/regionaal traineeship of de ontwikkeling van de RUD Utrecht als leerbedrijf. Laat je vooral niet tegenhouden in creativiteit en initiatieven die bijdragen aan de aantrekkelijkheid en toekomstbestendigheid van de RUD Utrecht.

WAT BRENG JE MEE?
Je beschikt over een afgeronde HBO-/WO-opleiding en hebt enkele jaren ervaring met corporate recruitment, leveranciersmanagement en marketing/communicatie. Je beschikt over uitstekende procesmanagement-, projectmanagement- en adviesvaardigheden. Daarnaast ben je in staat om je schriftelijk goed uit te drukken en ben je communicatief zeer vaardig. Je bent resultaatgericht, creatief, ondernemend en initiatiefrijk en bent in staat om mensen in beweging te zetten. Maar… uiteraard zijn wij vooral nieuwsgierig naar de unieke talenten die jij meebrengt.

WAT HEBBEN WE JOU TE BIEDEN?
Naast een open en uitdagende werkomgeving en leuke collega’s krijg je ook een salaris van maximaal € 4.386,29 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10, inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring).  De RUD Utrecht volgt de CAO Provinciale sector. De functie is voor onbepaalde tijd. In eerste instantie krijg je een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar.

Naast het brutoloon krijg je een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom. Een fulltime werkweek is 36 uur maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlof uren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur verlof.

CONTACT EN PROCEDURE
Herken jij jezelf in bovenstaande rolbeschrijving en zie je de werkzaamheden als dé perfecte nieuwe uitdaging in jouw carrière? Dan gaan we graag met je in gesprek. Mail je cv en motivatiebrief onder vermelding van “Allround Arbeidsspecialist” uiterlijk 18 september 2022 naar rud_hrm@rudutrecht.nl. Wil je meer informatie over de procedure of de functie? Neem dan contact met ons op via: Tijs de Beer, emailadres: t.debeer@rudutrecht.nl of telefoonnummer: 06-33196080.

Met deze vacature willen wij graag zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén oproep voor acquisitie. Uiteraard mag je zelf wel solliciteren 😊