Casemanager/ Vergunningverlener (medewerker beleidsuitvoering) 0.8 – 1.0 fte

Nieuws

Wij zoeken een Casemanager/ Vergunningverlener (medewerker beleidsuitvoering)

""

Wat ga jij doen?
In de rol van casemanager ben je regisseur van (complexe) besluitvormingsprocessen/milieuvergunningsaanvragen en zorg je samen met de vergunningverleners voor een integrale en volledige afhandeling van de vraag. Voor onze opdrachtgevers ben jij het eerste aanspreekpunt voor complexere aanvragen waar meerdere specialisten bij betrokken zijn. Je acteert, onder de Omgevingswet, meer aan de voorkant van het proces en zorgt, waar nodig, voor afstemming met de opdrachtgevers en andere ketenpartners.

Om integrale besluitvormingsprocessen goed te kunnen doorlopen is het noodzakelijk dat de betrokken partijen op het juiste moment beschikken over de juiste informatie. Je zorgt ervoor dat ze weten wat van hen wordt verwacht, dat ze deadlines halen en je bewaakt het totale overzicht. Complexe vergunningsaanvragen worden onder de Omgevingswet meer integrale projecten. Dit vereist strenge termijnbewaking, integrale afstemming van de adviezen. Door jouw procesgerichte manier van werken en kennis van vergunningen weet je dit te realiseren.

Je durft beslissingen te nemen die van belang zijn om het proces binnen gestelde termijnen op kwaliteitsniveau te doorlopen, ook bij sterk conflicterende belangen of wanneer niet alle informatie duidelijk is (besluitvaardig). Je kunt delegeren en bent creatief in het vinden van oplossingen over het eigen vak heen en stimuleert vernieuwing.

Ook ben je nieuwsgierig: je signaleert nieuwe ontwikkelingen binnen je vakgebied en je vertaalt deze naar consequenties voor zowel de RUD als voor opdrachtgevers. En als we van jou een “Ja mits” houding verwachten, weet jij precies wat van je wordt verwacht.

Wat breng je mee?
Je beschikt over een afgeronde HBO/WO opleiding op het gebied van milieu, liefst aangevuld met kennis van ruimtelijke wetgeving. Je bent creatief in het overbruggen van tegengestelde belangen, je beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden en je beschikt over politieke sensitiviteit. Je bent sterk in analyseren, onderkent causale verbanden in vraagstukken en doorziet onderlinge relaties. Je houdt van plannen en organiseren, je bent klantgericht en je kunt procesgericht werken.
Digitale systemen zijn jou niet vreemd.

Waarom zou je willen werken bij de RUD?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen casemanager,, (omgevings) adviseur, vergunningverlener, adviseur, (account) manager, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering.  Je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden je talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Want als jij je talenten kan inzetten dan “vliegt” de dag voorbij. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en kan (tijdens Corona zelfs moet) je thuiswerken. Ben je onder de 35 jaar dan doe je mee aan ons Young Professionals programma.
Ben je ouder, dan zijn er ook talloze evenementen zoals borrels, een DOE dag en een Kerstfeest waar je aan mee kan doen.

Wat hebben we jou te bieden?
Naast een open en uitdagende werkomgeving en leuke collega’s krijg je ook een salaris van maximaal € 5.008,99 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 11, inschaling afhankelijk van kennis en ervaring). De functie is voor onbepaalde tijd. In eerste instantie krijg je een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar 

De RUD Utrecht volgt de cao provinciale sector. Naast het brutoloon krijg je een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom. Een fulltime werkweek is 36 uur, maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week en bouw je 204 extra verlof uren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur regulier verlof.

Contact en procedure
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan gaan we graag met je in gesprek.
Mail je cv en motivatiebrief onder vermelding van “Casemanager/Vergunningverlener A” voor 1 juli 2021 naar rud_hrm@rudutrecht.nl.


Wil je meer informatie over de procedure of de functie?
Neem dan contact op met Boris van de Water, strategisch manager team Bedrijven, per e-mail via b.vandewater@rudutrecht.nl  of per telefoon 06-55498028.

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.

Met deze vacature willen wij graag zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén oproep voor acquisitie