Financieel Administratief Medewerker (1,0 fte)

Vacature

De RUD Utrecht is op zoek naar een Financieel Administratief Medewerker (1,0 fte).

Collega's RUD Utrecht

Wat doet de RUD Utrecht
De RUD Utrecht voert sinds 2014 in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Bij de RUD Utrecht werk je samen met ongeveer 150 medewerkers, waarvan zo’n 120 handhavers en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving.

Als Financieel Administratief Medewerker werk je in een klein team financiën van in totaal vier medewerkers (jij, twee adviseurs financiën (Kasper en Maria José) en een controller (Sywert). De controller is verantwoordelijk voor de inhoudelijke aansturing van dit team.

Net als de andere ondersteunende teams (o.a. HRM, Communicatie en ICT) ben je onderdeel van het team Bedrijfsvoering, aangestuurd door een teamleider. Het team Bedrijfsvoering bestaat uit ongeveer 30 medewerkers.

Wat ga je doen?
Binnen de RUD Utrecht ben jij het aanspreekpunt voor de verwerking van alle financiële transacties in het ERP-pakket Afas. Jouw vaardigheden zorgen ervoor dat de dagelijkse administratieve handelingen effectief en efficiënt worden verricht. Je houdt je dagelijks bezig met de controle en verwerking van inkoopfacturen, de boeking van bankafschriften en de invoer en controle van relatie- en betalingsgegevens. Daarnaast verzorg jij het contractbeheer voor de medewerkers die door de RUD Utrecht worden ingehuurd. De verwerking van alle transacties leidt tot juiste informatie, die voor het management van groot belang is om de juiste beslissingen te nemen. Een belangrijke taak die jij graag op je neemt! 

Taakgebieden en resultaatgebieden
Je gaat de administratie van debiteuren/crediteuren uitvoeren en je verzorgt de periodieke facturatie.

Ook bewaak je de tussenrekeningen en signaleer en rapporteer je de openstaande posten. Daarnaast verwerk je dagafschriften, kassen en loonjournaalposten. Tot slot stel je de contracten van inhuur op en beheer je deze ook. Kennis van aanbestedingswetgeving is een pré.

Functie eisen
Je hebt een HBO werk- en denkniveau en een opleiding op financieel administratief gebied. Ook heb je kennis van financieel administratieve processen. Je hebt ten minste twee jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie. Andere competenties zijn dat je accuraat, stressbestendig en zelfstandig bent en je hebt een kritische, maar collegiale instelling. Tot slot ben je ook nog bekend met boekhoudsystemen (wij werken met Afas) en Excel.

Waarom zou je willen werken bij de RUD?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen boa, vergunningverlener, adviseur, manager, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering. Je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden je talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Want als jij je talenten kunt inzetten, dan vliegt de dag voorbij. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en kun je thuiswerken. Ben je onder de 35 jaar dan doe je mee aan ons Young Professionals programma. Ben je ouder, dan zijn er ook talloze evenementen zoals borrels, een DOE dag en een Kerstfeest waar je aan mee kunt doen.

Wat hebben we jou te bieden?
Naast een open en uitdagende werkomgeving en leuke collega’s, krijg je ook een salaris van maximaal € 3.545,12 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring). De RUD volgt de cao Provinciale sector. De functie is voor onbepaalde tijd. In eerste instantie krijg je een arbeidsovereenkomst voor één jaar.

Naast het brutoloon krijg je een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom. Een fulltime werkweek is 36 uur, maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlof uren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur regulier verlof.

Contact en procedure
Voor meer informatie over de functie kunt je terecht bij Sywert Witteveen (Controller) via telefoonnummer 06-83417926 of per email via s.witteveen@rudutrecht.nl.

Voor meer informatie over de procedure van deze vacature kun je terecht bij Leontien? via telefoonnummer 06-50053600 of per email via l.asschert@rudutrecht.nl.

Mail je brief en CV uiterlijk 17 juni 2022 onder vermelding van “sollicitatie financieel administratief medewerker” naar rud_hrm@rudutrecht.nl.

Met deze vacature willen wij graag zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén oproep voor acquisitie.