Strategisch Manager (1,0 fte)

Wat doet de RUD?

De RUD Utrecht voert in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Bij de RUD Utrecht werk je samen met ongeveer 150 collega’s, waarvan zo’n 120 toezichthouders en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. We ontwikkelen ons steeds meer van een pure uitvoeringsorganisatie naar een breed inzetbare partner voor onze opdrachtgevers.

 Plek in de organisatie:

In verband met het vertrek van een Strategisch Manager zijn we opzoek naar een nieuwe Strategisch Manager specifiek voor het cluster Bodem (Handhaving en Vergunningverlening).

 Opdracht van de functie:

De Strategisch manager zorgt ervoor dat zijn team goed voorbereid is op de veranderingen die voor de RUD aanstaande zijn zoals de Omgevingswet. Je hebt een visie over het cluster, je weet draagvlak te creëeren, weet wat daar voor nodig is en je hebt aandacht voor de individuele medewerkers. Je zorgt ervoor dat het cluster de inhoudelijke samenwerking met haar opdrachtgevers verder uitbouwt. Hierbij ligt de focus dat medewerkers niet alleen naar de wettelijke kaders kijken, maar steeds meer een adviserende rol bij gebiedsontwikkeling oppakken.

Binnen de budgettaire randvoorwaarden en de vastgestelde inzet van mensen en materiele middelen ben je verantwoordelijk voor de realisatie van de vastgestelde doelen en beleid. De strategisch managers vormen gezamenlijk met de Directie het Managementteam. Als integraal manager zal je in meerdere rollen moeten kunnen acteren op verschillende niveaus:

Samenvattend is de opdracht van de strategisch manager:

Functie eisen

 Waarom zou je willen werken bij de RUD?

Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen manager, adviseur, vergunningverlener, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering: je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden het talent van onze medewerkers belangrijk. Omdat er veel ontwikkelingen zijn, zoals bijvoorbeeld de invoering van de Omgevingswet, willen we in kunnen spelen op veranderingen. Dit vraagt om samenwerking en flexibiliteit van alle collega’s. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en heb je de mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te werken.

Wat hebben we jou te bieden?

Naast een open en uitdagende werkomgeving en leuke collega’s krijg je een salaris voor deze van maximaal € 5.812,69 per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 13).

De RUD Utrecht volgt de CAO Provincies. Naast het brutoloon krijg je een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom. Een full-time werkweek is 36 uur maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlof uren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur verlof.

Meer informatie / solliciteren?

Voor meer informatie over de functie kunt je terecht bij Maarten Oderkerk via telefoonnummer 06-55498059 of per email m.oderkerk@rudutrecht.nl. Voor meer informatie over de procedure van deze vacature kan je terecht bij HRM per e-mail rud_hrm@rudutrecht. Mail je brief en CV uiterlijk 12 april 2019 onder vermelding van “sollicitatie Strategisch Manager Bodem” naar rud_hrm@rudutrecht.nl. De vacature wordt gelijktijdig in en extern uitgezet, bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.

Procedure:

Gesprekken worden gepland op donderdag 18 april 2019. In deze ronde vinden er 2 gesprekken plaats. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.