Handhaver B/C – Cluster Handhaving Bedrijven (1 fte)

Vacature

Ben jij een milieubeschermer met een groen hart? Dan is dit dé vacature voor jou!

""

Wat ga jij doen?
Je houdt je bezig met toezicht- en handhavingstaken inzake de Wm, Activiteitenbesluit, PGS-richtlijnen, Wabo, Agrarische sector en Energie. Je bereidt controles voor en voert deze uit bij bedrijven om hun milieuprestaties in kaart te brengen. Als Handhaver B/C houd je je concreet bezig met het:

  • overtredingen signaleren en waar nodig handhavend op te treden;
  • rapportages opstellen naar aanleiding van de controles en het verzorgen van de administratieve afhandeling;
  • tijdig signaleren of- en welke specialisten of juristen er moeten worden ingeschakeld;
  • reageren op milieuklachten en deze op correcte wijze afhandelen;
  • Meedraaien in de consignatiediensten;  
  • deelnemen aan werk- en projectgroepen;
  • voorlichting geven aan publiek en belanghebbenden en rapporteren over je bevindingen;
  • inhoudelijk ambassadeur zijn voor de RUD Utrecht en haar opdrachtgevers en klanten.

Wie zijn wij?
De Regionale RUD Utrecht voert sinds 2014 in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht werkzaamheden uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Bij de uitvoeringsdienst werken ongeveer 150 medewerkers, waarvan zo’n 120 handhavers en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Het eerste jaar heeft vooral in het teken gestaan van de opbouw van de organisatie en het realiseren van de productie voor de deelnemers. In de fase waarin we ons nu bevinden moet aandacht vooral uitgaan naar consolideren, doorontwikkelen en innoveren. RUD Utrecht is een output gefinancierde organisatie, die met de invoering van de Omgevingswet voor een ingrijpende transformatie staat.

Wat bieden wij?
Je komt te werken in een jonge organisatie met een informele en open cultuur. Het cluster Handhaving Bedrijven bestaat uit ongeveer 23 medewerkers, die afwisselend binnen en buiten het kantoor van de RUD hun werkzaamheden verrichten. Naast je rol van Handhaver, bouw je mee aan de interne organisatie en je krijgt de ruimte voor jouw ideeen en initiatieven. Talent vinden we belangrijk en we stimuleren om dit in te zetten voor de organisatie. 

  • een bruto maandsalaris maximaal € 4.004,93 (schaal 9) of €4.386,29 (schaal 10) per maand op basis van een 36-urige werkweek. (cao Provincies)
  • een fulltime werkweek is 36 uur, maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlofuren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur verlof.
  • individueel keuzebudget, een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 21,62% over de waarde van je bruto loonsom.
  • een bijdrage aan je pensioen.
  • opleidingen, coaching en intervisie om continue te blijven leren en verbeteren.
  • mogelijkheid om plaats-en tijd onafhankelijk te werken.  
  • Young Professional programma met leerzame en leuke activiteiten voor medewerkers onder de 35 jaar.
  • personeelsactiviteiten zoals de jaarlijkse Doe-dag, Kerstfeest en borrels

Wat vragen we aan jou?
Je bent een zelfstandige Milieubeschermer, maar je werkt net zo graag met je collega’s om samen de gestelde doelen te behalen. Het werken bij een typische omgevingsdienst past bij je, omdat jij je thuis voelt in zo’n dynamische omgeving. De vele ontwikkelingen die spelen, zoals de invoering van de Omgevingswet, vraagt om flexibiliteit. Je kunt je verplaatsen in mensen en situaties, waardoor je oog hebt voor de verschillende invalshoeken van het werkveld en goed kan omgaan met weerstand. Voor deze functie heb je het volgende te bieden:

  • een afgeronde HBO opleiding;
  • kennis van relevante wet- en regelgeving (bijvoorbeeld Wm, Activiteitenbesluit, PGS-richtlijnen, Wabo, Agrarische sector, Energie ed.);
  • Je beschikt over een goede dosis energie en je bent resultaatgericht;
  • Je kunt goed overweg met digitale systemen;
  • in bezit van een rijbewijs B;
  • i.v.m. consignatie-diensten is wonend in de Provincie Utrecht een pré. Maximale reisafstand enkele reis woon-werkverkeer is 45-60 minuten.

Contactinformatie
Heeft de RUD Utrecht de baan die je altijd wilde? Reageer dan snel.

Wil je meer details over deze functie?  
Neem dan contact op met Jantien van den Berg-Kouffeld, Coördinator Cluster Handhaving Bedrijven, via telefoonnummer 06-52803810 of per e-mail via j.vandenberg@rudutrecht.nl.

Wil je meer informatie over de procedure van deze vacature?
Neem dan contact op met Cynthia Ghurahoo, via telefoonnummer 06-14987251 of per e-mail via rud_hrm@rudutrecht.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan gaan we graag met je in gesprek.
Mail je CV en motivatiebrief onder vermelding van “sollicitatie Handhaver Bedrijven B/C” naar rud_hrm@rudutrecht.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.