Jurist Omgevingsrecht (1 fte)

Nieuws

Heb je hart voor het milieu en wil jij jouw kennis en ervaring op het gebied van vergunningverlening en handhaving inzetten om het juridisch cluster van de RUD Utrecht te versterken? Dan is dit dé vacature voor jou!

""

Wat ga je doen?
Jij bent de juridisch vertegenwoordiger van de RUD Utrecht en haar opdrachtgevers in bezwaar- en beroepsprocedures en daarnaast adviseer jij je collega’s inzake vergunningen- en of handhavingsprocedures. Jij doet er alles aan om hen van een bruikbaar en kwalitatief goed juridisch advies te voorzien. Daarnaast houd jij je bezig met het:

  • juridisch adviseren in projecten;
  • volgen van relevante ontwikkelingen in de jurisprudentie en wet- en regelgeving;
  • juridisch klankbord zijn voor je collega’s en het MT;
  • implementeren van (de doelststellingen van) de Omgevingswet in de interne organisatie.

Wie zijn wij?
De RUD Utrecht voert sinds 2014 in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Bij de RUD Utrecht werk je samen met ongeveer 150 collega’s, waarvan zo’n 120 toezichthouders en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. We ontwikkelen ons steeds meer van een pure uitvoeringsorganisatie naar een breed inzetbare partner voor onze opdrachtgevers. Vanzelfsprekend vormt de invoering van de Omgevingswet hierbij een belangrijk thema.

Wat bieden wij?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen manager, adviseur, vergunningverlener, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering: je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden jouw talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Omdat er veel ontwikkelingen zijn, zoals bijvoorbeeld de invoering van de Omgevingswet, willen we in kunnen spelen op veranderingen. Dit vraagt om samenwerking en flexibiliteit van alle collega’s. We gaan uit van vertrouwen en je hebt de mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te werken. Je komt te werken in een jonge organisatie met een informele en open cultuur. Het juridisch cluster bestaat uit 8 juristen. We verdelen de werkzaamheden binnen het team op basis van ervaring en belangstelling.

Wat vragen wij jou?
Je bent een afgestudeerde jurist, die graag samenwerkt met collega’s, stevig in zijn schoenen staat maar wel openstaat voor de inbreng van anderen. Het werken bij een typische omgevingsdienst past bij je, omdat jij je thuis voelt in zo’n dynamische en uitvoeringsgerichte omgeving. De vele ontwikkelingen die spelen, zoals de invoering van de Omgevingswet, vragen om flexibiliteit. Juridische vraagstukken hebben jou altijd geboeid en dat blijven ze doen. Dankzij jouw analytisch vermogen, weet jij snel de (juridische) kern van de zaak te analyseren en weet deze mondeling en schriftelijk helder te verwoorden.
Voor deze functie heb je het volgende te bieden:

  • een afgeronde juridische opleiding op academisch niveau, richting bestuursrecht;
  • ervaring en affiniteit met juridische advisering;
  • een uitvoeringsgerichte instelling, maar daarnaast wel politieke sensitiviteit;
  • kennis en ervaring op het gebied van de Algemene wet bestuursrecht;
  • Kennis van de Omgevingswet? Dan is dat beslist in je voordeel.

Arbeidsvoorwaardelijk bieden wij:

  • Een bruto maandsalaris in schaal 11, tussen € 3.506,28 en € 5.008,99 per maand op basis van een 36-urige werkweek (cao Provincies);
  • Een fulltime werkweek is 36 uur, maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlofuren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur verlof;
  • Individueel keuzebudget, een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom;
  • Een bijdrage aan je pensioen;
  • Opleidingen, coaching en intervisie om continue te blijven leren en verbeteren;
  • Mogelijkheid om plaats-en tijd onafhankelijk te werken; 
  • Young Professional programma met leerzame en leuke activiteiten voor medewerkers onder de 35 jaar;
  • Personeelsactiviteiten zoals de jaarlijkse Doe-dag, Kerstfeest en borrels.

Contactinformatie
Heeft de RUD Utrecht de baan die je altijd wilde? Reageer in ieder geval vóór 15 januari 2022.

Wil je meer details over deze functie?  
Neem dan contact op met onze jurist/coördinator Charlotte Brunell, via telefoonnummer 06 55498015 of per e-mail via c.brunell@rudutrecht.nl

Wil je meer informatie over de procedure van deze vacature?
Neem dan contact op met Roel Janssen, HR-adviseur, via telefoonnummer 06 31103592 of per e-mail via r.janssen@rudutrecht.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan gaan we graag met je in gesprek.
Mail je CV en motivatiebrief onder vermelding van “Sollicitatie Juridisch adviseur” uiterlijk 15 januari 2022 naar rud_hrm@rudutrecht.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.