Medior Adviseur HRM (0.8 – 1 fte)

Nieuws

De RUD Utrecht is op zoek naar een Medior Adviseur HRM!

""

Wat doet de RUD?
De RUD Utrecht voert in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Bij de RUD Utrecht werk je samen met ongeveer 150 collega’s, waarvan zo’n 120 toezichthouders en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. We zijn ons aan het voorbereiden op de Omgevingswet. De Omgevingswet vraagt om een andere manier van werken; integraal, participatief en omgevingsbewust. Tegelijkertijd ontwikkelen we ons van een uitvoeringsorganisatie naar een technisch adviserende uitvoeringsdienst, om zo een breed inzetbare partner voor onze deelnemers te kunnen zijn. Dit vraagt o.a. om het aanleren van andere vaardigheden en cultuur. Vanuit HRM ondersteunen we de medewerkers bij deze veranderopgave.

We zoeken een adviseur HRM!
De Adviseur HRM is onderdeel van het cluster HRM binnen het team Bedrijfsvoering. Samen met Leontien (medewerker HRM) en Cynthia (senior-adviseur HRM) zorgen jullie ervoor dat de opgaven op HR-gebied gerealiseerd worden. Je bent adviseur en sparringspartner voor de managers op het gebied van voornamelijk operationele en tactische (HR) vraagstukken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld advisering op het gebied van de CAO, ziekteverzuim, Werving en Selectie, personele regelingen (zoals het Generatiepact en het Young Professionals Programma), functiehuis HR21 of individuele casuistiek. Ach, eigenlijk hoeven we jou niet uit te leggen wat een HRM adviseur doet.

We werken samen met o.a. een Arbodienst, salarisbureau en een verzuimspecialist. In deze processen ben je het aanspreekpunt en heb je de regie over de processen. Jij bent, of wordt de expert, op het gebied van de CAO en andere rechtpositionele regelingen. Je bent ook een sparringspartner voor Leontien, als ze op vakantie is kan je haar vervangen, ervaring met AFAS is hierbij een pre. Het schrijven van een stuk is voor jou geen probleem en je draait graag mee in HR of organisatiebrede projecten zoals de implementatie omgevingswet.

Wie ben jij?
Je bent een HRM’er in hart en nieren en je krijgt energie van werken in een klein team waarin we gebruik maken van ieders talent om zo gezamenlijk onze doelen te bereiken. Je bent toe aan de tweede of derde stap in je loopbaan en je wilt je graag verder ontwikkelen. We bestaan sinds 2014 en zijn continue bezig om HRM verder te professionaliseren. Niet alles is perfect, maar daar raak jij niet van in de war; je krijgt juist zin om mee te bouwen. Het schakelen tussen operationeel en tactisch niveau gaat je moeiteloos af. Jij bent iemand die het heerlijk vindt om structuur aan te brengen, een plan uitvoeren is voor jou de normaalste zaak van de wereld. Plannen en organiseren geeft je energie en eigenlijk ben je best een beetje “blauw”. Uiteraard met een gezonde dosis humor, minimaal 3 jaar ervaring als HRM adviseur en een HBO diploma op personeelsgebied op zak. Je hebt de ambitie om je te ontwikkelen naar een senior HRM rol.

Waarom zou je willen werken bij de RUD?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen HR-adviseur vergunningverlener, adviseur, manager, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering. Je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden je talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Want als jij je talenten kan inzetten dan vliegt de dag voorbij. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en kan (tijdens Corona zelf moet) je thuiswerken. Ben je onder de 35 jaar dan doe je mee aan ons Young Professionals programma. Ben je ouder, dan zijn er ook talloze evenementen zoals borrels, een DOE dag en een Kerstfeest waar je aan mee kan doen.

Wat hebben we jou te bieden?
Naast een open en uitdagende werkomgeving en leuke collega’s krijg je ook een salaris van maximaal € 4.386,29 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10, inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring).  De RUD Utrecht volgt de CAO Provinciale sector. De functie is voor onbepaalde tijd. In eerste instantie krijg je een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar

Naast het brutoloon krijg je een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom. Een fulltime werkweek is 36 uur maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlof uren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur verlof.

Contact en procedure
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan gaan we graag met je in gesprek. Mail je cv en motivatiebrief onder vermelding van “Adviseur HRM” uiterlijk 12 januari 2022 naar rud_hrm@rudutrecht.nl. Wil je meer informatie over de procedure of de functie? Neem dan contact op met Roel Janssen via eerdergenoemde e-mail of op het nummer 06-31103592.

Op  20 januari vinden de gesprekken plaats.

Met deze vacature willen wij graag zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén oproep voor acquisitie.