Omgevingsadviseur (medewerker beleidsuitvoering) 0.8 – 1.0 fte

Nieuws

We zoeken een Omgevingsadviseur (medewerker beleidsuitvoering)

""

Wat ga jij doen?
Als omgevingsadviseur ben je de nieuwe spin in het web onder de Omgevingswet. Zo zit je op het ene moment bij gemeenten aan de omgevingstafel en het andere moment ben je aanwezig bij bewonersavonden. Je vertelt daar een duidelijk verhaal en je kan te maken krijgen met een groot maar soms mondig publiek. Je bent een generalistische adviseur en je bent een goede gesprekspartner omdat je beschikt over voldoende inhoudelijke kennis op het gebied van milieu en ruimtelijke ontwikkeling. Daar waar nodig betrek je de benodigde specialisten erbij, en weet je de specialistische kennis te vertalen voor het bestuur en/of omgeving. Je begrijpt de verschillende belangen van de betrokkenen, weet te verbinden en kan mensen motiveren om samen meer te bereiken dan alleen. Je staat dus met een been in de RUD en een been in de omgeving van betrokken partijen en personen waarbij je altijd de missie van de RUD, schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving, voor ogen houdt.

Als Omgevingsadviseur kan je te maken krijgen met bijvoorbeeld de volgende vragen van gemeenten:

-          Is een carola berekening in het kader van externe veiligheid nodig vanwege de buisleiding op 20 meter afstand of kunnen we het af met een motivering?

-          Is een akoestisch onderzoek nodig voor deze ontwikkeling? Bevindt de ontwikkeling zich binnen de 53 dB aandachtsgebied van een weg of spoor?

-          Moet bij deze bed and breakfast ook een bodemonderzoek uitgevoerd worden (wordt dit gezien als een gevoelige functie?).

Ook ben je nieuwsgierig: je signaleert nieuwe ontwikkelingen binnen je vakgebied en je vertaalt deze naar consequenties voor zowel de RUD als voor opdrachtgevers.

Wat breng je mee?
Je beschikt over een afgeronde HBO/WO opleiding en werk en denkniveau. Een opleiding op het gebied van mileu of ruimtelijke ordening is een pre. Affiniteit met deze onderwerpen is noodzakelijk. Je bent creatief in het overbruggen van tegengestelde belangen en je beschikt over uitstekende communicatieve- en adviesvaardigheden. Je bent sterk in analyseren, onderkent causale verbanden in vraagstukken en doorziet onderlinge relaties. Je houdt van pionieren en vindt het leuk om deze nieuwe functie te gaan ontwikkelen bij de RUD.

Waarom zou je willen werken bij de RUD?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen omgevingsadviseur, casemanager, vergunningverlener, adviseur, manager, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering. Je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden je talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Want als jij je talenten kan inzetten dan “vliegt” de dag voorbij. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en kan (tijdens Corona zelfs moet) je thuiswerken. Ben je onder de 35 jaar dan doe je mee aan ons Young Professionals programma. Ben je ouder, dan zijn er ook talloze evenementen zoals borrels, een DOE dag en een Kerstfeest waar je aan mee kan doen.

Wat hebben we jou te bieden?
Naast een open en uitdagende werkomgeving en leuke collega’s krijg je ook een salaris van maximaal € 5.008,99 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 11, inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring). De functie is voor onbepaalde tijd. In eerste instantie krijg je een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar.

De RUD Utrecht volgt de CAO Provinciale sector. Naast het brutoloon krijg je een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom. Een fulltime werkweek is 36 uur maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlof uren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur verlof.

Contact en procedure
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan gaan we graag met je in gesprek.
Mail je cv en motivatiebrief onder vermelding van “Omgevingsmanager” voor 1 juli 2021 naar rud_hrm@rudutrecht.nl.

Wil je meer informatie over de procedure of de functie? Neem dan contact op met Boris van der Water, strategisch manager team Bedrijven, per e-mail via b.vandewater@rudutrecht.nl of per telefoon 06-55498028.

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. 

Met deze vacature willen wij graag zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén  oproep voor acquisitie