Pragmatische Jurist handhaving bedrijven (1 fte)

Nieuws

Heb je hart voor het milieu en wil jij jouw kennis en ervaring op het gebied van handhaving inzetten om het juridisch cluster van de RUD Utrecht te versterken? Dan is dit dé vacature voor jou!

""

Wat ga je doen?
Jij bent de juridisch vertegenwoordiger van de RUD Utrecht en haar opdrachtgevers in bezwaar- en beroepsprocedures en daarnaast adviseer jij je collega’s, toezichthouders bedrijven, inzake handhavingsprocedures. Jij doet er alles aan om hen van een bruikbaar en kwalitatief goed juridisch advies te voorzien. Daarnaast houdt je je bezig met het:

  • juridisch adviseren in projecten
  • volgen van relevante ontwikkelingen in de jurisprudentie en wet- en regelgeving
  • juridisch klankbord zijn voor je collega’s en MT
  • inbedden van (de doelststellingen van) de Omgevingswet in de interne organisatie.

Wie zijn wij?
De Regionale RUD Utrecht voert sinds 2014 in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht werkzaamheden uit voor vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van milieu. Bij de uitvoeringsdienst werken ongeveer 160 medewerkers, waarvan zo’n 125 handhavers, vergunningverleners en juristen en 35 medewerkers in de bedrijfsvoering. Het eerste jaar heeft vooral in het teken gestaan van opbouw van de organisatie en het realiseren van de productie voor de deelnemers. In de fase waarin we ons nu bevinden gaat de aandacht vooral uitnaar consolideren, doorontwikkelen en innoveren. RUD Utrecht is een output gefinancierde organisatie, die met de invoering van de Omgevingswet voor een ingrijpende transformatie staat.

Wat bieden wij?
Je komt te werken in een jonge organisatie met een informele en open cultuur. Het juridisch cluster bestaat uit 8 juristen. Naast je rol van juridisch adviseur, bouw je mee aan de interne organisatie en je krijgt de ruimte voor jouw ideeen en initiatieven. Talent vinden we belangrijk en we stimuleren graag om dit in te zetten voor onze organisatie.

Wat vragen wij jou?
Je bent een pragmatische jurist, die graag samenwerkt met collega’s, stevig in zijn schoenen staat maar wel openstaat voor de inbreng van anderen. Het werken bij een omgevingsdienst past bij je, omdat jij je thuis voelt in zo’n dynamische en uitvoeringsgerichte omgeving. De vele ontwikkelingen die spelen, zoals de invoering van de Omgevingswet, vragen om flexibiliteit. Juridische vraagstukken hebben jou altijd geboeid en dat blijven ze doen. Dankzij jouw analytische vermogen, weet jij snel de (juridische) kern van de zaak te analyseren en weet deze mondeling en schriftelijk helder te verwoorden. Voor deze functie heb je het volgende te bieden:

  • een afgeronde juridische opleiding op academisch niveau, richting bestuursrecht;
  • ruime ervaring en affiniteit met juridische advisering op het vlak van handhaving bedrijven;
  • Een uitvoeringsgerichte instelling, maar daarnaast wel politieke sensitiviteit;
  • kennis en ervaring op het gebied van de Algemene wet bestuursrecht;
  • Kennis van de Omgevingswet? Dan is dat beslist in je voordeel.

Arbeidsvoorwaardelijk bieden wij: 

  • een brutomaandsalaris in schaal 11, tussen € 3.506,28 en € 5.008,99 per maand op basis van een 36-urige werkweek (cao Provincies).
  • een fulltime werkweek is 36 uur, maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlofuren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur verlof.
  • individueel keuzebudget, een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom.
  • een bijdrage aan je pensioen.
  • opleidingen, coaching en intervisie om continue te blijven leren en verbeteren.
  • mogelijkheid om plaats-en tijd onafhankelijk te werken.  
  • Young Professional programma met leerzame en leuke activiteiten voor medewerkers onder de 35 jaar.
  • Personeelsactiviteiten zoals de jaarlijkse Doe-dag, Kerstfeest en borrels.

Contactinformatie
Heeft de RUD Utrecht de baan die je altijd wilde? Reageer in ieder geval vóór 6 september 2021.

Wil je meer details over deze functie?  
Neem dan contact op met onze juristen Kas Keijer (contactgegevens 06 55498053, k.keijer@rudutrecht.nl) of Bram van der Woude (contactgegevens 06 21210632, b.vanderwoude@rudutrecht.nl).

Wil je meer informatie over de procedure van deze vacature?
Neem dan contact op met Cynthia Ghurahoo, HR adviseur, via telefoonnummer 030 -702 3134 of per e-mail via rud_hrm@rudutrecht.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan gaan we graag met je in gesprek.

Mail je CV en motivatiebrief onder vermelding van “Sollicitatie Juridisch adviseur” voor 6 september 2021 naar rud_hrm@rudutrecht.nl

De eerste gesprekken vinden plaats op 10 september 2021, in principe op kantoor van de RUD in Utrecht.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.