Toezichthouder asbest (handhaver B/C)

Nieuws

We zoeken een nieuwe toezichthouder Asbest.

''''

Wat doet de RUD
De RUD Utrecht voert in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Bij de RUD Utrecht werk je samen met ongeveer 150 collega’s, waarvan zo’n 120 toezichthouders en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. We ontwikkelen ons steeds meer van een pure uitvoeringsorganisatie naar een breed inzetbare partner voor onze opdrachtgevers. De RUD Utrecht is georganiseerd in vier verschillende bundelingen van clusters, namelijk Bedrijfsvoering, Bedrijven, Bodem en Wat, Natuur en Landschap.

We zoeken een nieuwe toezichthouder Asbest.
In deze functie ben je inhoudelijk bezig met het uitvoeren van toezichts- en handhavingstaken voor team Asbest. Het team bestaat momenteel uit 5 enthousiaste collega’s die afwisselend binnen en buiten het kantoor van de RUD hun werkzaamheden verrichten. We zijn een team dat volop in ontwikkeling is en waar een open cultuur heerst. Er is dan ook ruimte voor nieuwe ideeën en ontwikkelingen om het werk beter en efficiënter te maken. 

Wat ga je doen?
Jouw taken bestaan uit het beoordelen en afhandelen van asbest sloopmeldingen (incl. de beoordeling van de asbestinventarisatierapporten). Daarnaast voer je inspecties uit bij asbestsaneringen en moet je zelf bestuursrechtelijk optreden wanneer dit noodzakelijk is.

Hieronder staan enkele taken omschreven:

  • Je houdt toezicht op zowel reguliere als complexe en/of bestuurlijk gevoelige saneringen en kan daarbij een adviserende rol vervullen.
  • Je verricht inspecties, signaleert afwijkingen en overtredingen in procedures en/of uitvoering van wet- en regelgeving.
  • Je treedt zo nodig corrigerend en/of verbaliserend op en draagt zorg voor de afhandeling van formele besluitvorming.
  • Je beoordeelt diverse sloopmeldingen, asbestinventarisatierapporten en saneringsvrijgaven.
  • Je volgt en signaleert ontwikkelingen, verzamelt informatie, verricht onderzoek en adviseert over de vertaling naar beleid, regelgeving en procedures.
  • Je geeft voorlichting, verstrekt informatie en aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden en rapporteert over de bevindingen en verzorgt de administratief procedurele afhandeling van handhavingszaken.

Wie ben jij
Je wordt enthousiast van bovenstaande tekst en je wilt graag een bijdrage leveren aan een schoner milieu- en natuurbehoud. Je kunt je verplaatsen in mensen en situaties, waardoor je oog hebt voor de verschillende invalshoeken van het werkveld. Verder ben je gedisciplineerd, ordelijk en systematisch en kun je goed met digitale systemen overweg

Daarnaast heb je ervaring met asbest en beschik je over een ADK certificaat/diploma (of ben je bereid deze te gaan halen). We vinden het daarbij belangrijk om een mooi gebalanceerd team te hebben. Hoewel affiniteit met werken bij de overheid wel van belang is, gaat wat ons betreft ervaring niet alleen over handhavingservaring. Ervaring met asbestsaneringen, kennis van saneringstechnieken en mensen met praktijkervaring in het veld wekken zeker ook onze interesse!

Waarom zou je willen werken bij de RUD?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen handhaver, vergunningverlener, adviseur, manager of medewerker bedrijfsvoering: je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden je talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Want als jij je talenten kunt inzetten dan vliegt de dag voorbij. In onze informele- en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en kun je gedeeltelijk thuiswerken. Ben je onder de 35 jaar, dan doe je mee aan ons Young Professionals programma. Ben je ouder, dan zijn er ook talloze evenementen waar aan je kunt deelnemen, zoals borrels, een DOE dag en een kerstfeest.

Wat hebben we jou te bieden
Het salaris voor deze functie bedraagt afhankelijk van kennis en ervaring minimaal € 2.735,21 en maximaal € 4.284,28 per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 9 of 10 afhankelijk van kennis en ervaring).

De RUD Utrecht volgt de CAO Provincies. Naast het brutoloon heb je recht op een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom. Je kunt dit voor meerdere doeleinden inzetten, bijvoorbeeld je maandsalaris verhogen door dit elke maand uit te laten betalen. Een fulltime werkweek is 36 uur, maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week en bouw je hierdoor 204 extra verlofuren per jaar op. Je hebt sowieso recht op 144 uur verlof.

Solliciteren?
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan gaan we graag met je in gesprek. Stuur je cv en motivatiebrief onder vermelding van “Toezichthouder Asbest” voor 23 oktober 2021 naar rud_hrm@rudutrecht.nl

Wil je meer informatie over de procedure of functie? Neem dan contact op met Nick Ramakers, per mail n.ramakers@rudutrecht.nl of per telefoon 06-11220595.

Deze functie zal zowel intern binnen de RUD Utrecht als bij de deelnemende partners worden uitgezet. Kandidaten van de RUD genieten voorrang bij gelijke geschiktheid.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie mag absoluut wel, deta-vast kandidaten mogen aangeboden worden.