Vergunningverlener B (1 fte)

Nieuws

Voor ons cluster Bedrijven zijn we op zoek naar een vergunningverlener B.

""

Wat doet de RUD?
De RUD Utrecht voert in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Bij de RUD Utrecht werk je samen met ongeveer 150 collega’s, waarvan zo’n 120 toezichthouders en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. We ontwikkelen ons steeds meer van een pure uitvoeringsorganisatie naar een breed inzetbare partner voor onze opdrachtgevers.

Voor ons cluster Bedrijven zijn we op zoek naar een vergunningverlener B.

Wat ga jij doen?
Je behandelt eenvoudige tot zeer complexe (meervoudige) meldingen Activiteitenbesluit milieubeheer en aanvragen voor omgevingsvergunningen en je stelt maatwerkbesluiten op. Hierbij ligt de focus op het agrarisch- en industrieel werkveld. Je beoordeelt de activiteiten milieu in de meervoudige aanvragen voor omgevingsvergunningen. Ook beoordeel je rapportages op het gebied van milieu (o.a. geur, luchtkwaliteit en berekeningen stikstofdepositie) en handelt deze af. Je beantwoordt inhoudelijke vragen van opdrachtgevers, burgers en aanvragers. Je organiseert overleg met bedrijven en adviseurs bij procedures/meldingen.

Als adviseur geef je advies over milieu aspecten in de breedste zin van het woord: het beoordelen van ruimtelijke plannen, het toetsen van voorgenomen ontwikkelingen en de beoordeling van (milieueffect) rapportages.

Ook intern lever jij je bijdrage aan het team en de organisatie. Je adviseert en ondersteunt collega’s (handhavers, juristen) en draagt bij aan de ontwikkeling en verbetering van werkprocessen en sjablonen. Je bewaakt de kwaliteit van de geleverde producten.

Ook ben je nieuwsgierig: je signaleert nieuwe ontwikkelingen binnen je vakgebied en je vertaalt deze naar consequenties voor zowel de RUD als voor opdrachtgevers.

Wat breng je mee?
Het is belangrijk dat je een HBO opleiding richting milieukunde of chemische / procestechnologie hebt afgerond. Verder heb je een aantal jaren ervaring in het vakgebied. Kennis van de agrarische sector is een grote pré. Je hebt kennis van de relevante wet- en regelgeving (Wabo, Wet milieubeheer, Activiteitenbesluit, IPPC) en affiniteit met de agrarische sector en de industrie.

Je bent creatief in het overbruggen van tegengestelde belangen en je beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden. Ook heb je organisatie-, politieke- en bestuurlijke sensitiviteit. Je bent sterk in analyseren, onderkent causale verbanden in vraagstukken en doorziet onderlinge relaties. Je houdt van plannen en organiseren, je bent klantgericht en je kunt resultaatgericht werken. Digitale systemen zijn jou niet vreemd, kennis van Squit en Decos is een pré.

Waarom zou je willen werken bij de RUD?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen vergunningverlener, adviseur, manager, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering: je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden je talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Omdat er veel ontwikkelingen zijn, zoals bijvoorbeeld de invoering van de Omgevingswet, willen we in kunnen spelen op veranderingen. Dit vraagt om samenwerking en flexibiliteit van alle collega’s. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en heb je de mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te werken.

Wat hebben we jou te bieden?
Naast een open en uitdagende werkomgeving en leuke collega’s krijg je ook een salaris van maximaal € 4.386,29 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10, afhankelijk van kennis en ervaring).

De RUD Utrecht volgt de CAO Provinciale sector. Naast het brutoloon krijg je een individueel keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget en bedraagt een percentage van 22,37% over de waarde van je bruto loonsom. Een fulltime werkweek is 36 uur maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlof uren per jaar op. Daarnaast krijg je 144 uur verlof.

Contact en procedure
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan gaan we graag met je in gesprek.

Mail je CV en motivatiebrief onder vermelding van “Vergunningverlener Bedrijven” voor 30 januari 2022 naar rud_hrm@rudutrecht.nl.

Wil je meer informatie over de procedure of de functie? Neem dan contact op met Boris van de Water, Manager team Bedrijven, per e-mail via b.vandewater@rudutrecht.nl of per telefoon 06-55498028.

Op woensdag 9 februari 2022 vinden de gesprekken plaats.