Werken bij de RUD

Voor iedereen belangrijk: een schone en veilige leefomgeving. Wil jij hier je bijdrage aan leveren, dan is een baan bij de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) Utrecht misschien iets voor jou! Bij de RUD Utrecht werken ongeveer 150 medewerkers, waarvan zo’n 120 handhavers en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering, en we hebben regelmatig vacatures. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Als jonge organisatie staan we voor veel uitdagingen en dat houdt ons werk leuk!

De RUD Utrecht voert sinds 2014 in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Wij houden ons bezig met onder andere milieu, bodem, natuur, water en externe veiligheid (gevaarlijke stoffen). Daarbij zijn er twee belangrijke ontwikkelingen: opdrachtgevers vragen steeds meer advies (Wat betekent dit bestemmingsplan voor het milieu? Hoe moeten we deze bodemverontreiniging aanpakken?) en veranderende wetgeving vraagt steeds meer om een integrale aanpak (gevolgen voor geluid, natuur én milieu etc) binnen een gebied.

Werken bij de RUD Utrecht betekent meer dan alleen je taken uitvoeren. Je bouwt mee aan de organisatie en krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. Er is altijd wel een project waar jij met jouw talenten de organisatie weer verder kunt helpen groeien. We vinden het belangrijk om dit talent te stimuleren. Vanwege de vele ontwikkelingen – zowel intern als extern – is de RUD Utrecht een dynamische organisatie. Dit vraagt om samenwerking en flexibiliteit van collega’s. We investeren daarom in opleidingen, coaching en intervisie zodat we continu blijven leren en verbeteren. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en heb je de mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te werken. Er zijn doorgroeimogelijkheden zowel verticaal als horizontaal.

Momenteel is er geen vacature. Wil je je interesse toch al kenbaar maken? Neem dan contact met ons op via hrm@rudutrecht.nl.