8 resultaten

8 resultaten

Zoekresultaten

  1. Pas op voor ‘dwangsommen’ door bedrijf

    Nieuws

    Diverse ondernemers zijn de afgelopen weken benaderd door een bedrijf dat ten onrechte de indruk wekt namens de provincie te werken. Ga hier niet op in: energiecontroles worden alleen uitgevoerd door de RUD en de Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU).

  2. 'Amersfoort heeft de deur voor ons open gezet'

    Verhaal

    Collega's van de RUD ondersteunen de gemeente Amersfoort met ROM-advies. Met als doel: ervoor zorgen dat bij oplossingen in ruimtelijke ontwikkeling het milieubelang wordt gehoord.

  3. Jaarverslag 2022 online

    Nieuws

    Weten hoeveel controles we hebben uitgevoerd in 2022, hoeveel meldingen en aanvragen we hebben afgehandeld? U leest het in ons jaarverslag.

  4. Externe veiligheid voor gemeenten

    Verhaal

    Het voorkomen van risico’s door gevaarlijke stoffen, is een belangrijke taak van de betrokken bedrijven én de overheden. Want als daar iets mis gaat, gaat het goed mis. Binnen de RUD werken adviseurs met veel kennis over het voorkomen van risico’s.

  5. Horeca en milieuregels

    Verhaal

    Als horecaondernemer moet u voldoen aan milieuregels. Door deze regels na te leven, helpt u mee om milieuschade en overlast voor de omgeving te voorkomen.

  6. Toezicht en handhaving: wat kunt u verwachten

    Verhaal

    Toezichthouders van de RUD controleren – aangekondigd en onaangekondigd- de naleving van vergunningen, ontheffingen, goedgekeurde saneringsplannen en verbodsbepalingen. Regelmatig worden er ‘vrije veld’-controles uitgevoerd (surveillance) om te voor

  7. Vergunningen en meldingen: wat kunt u verwachten

    Verhaal

    Als u een melding indient of een vergunning aanvraagt, gaan wij ermee aan de slag. Voor meldingen geldt een eenvoudige procedure, vergunningaanvragen hebben een langere doorlooptijd.

  8. Stankoverlast RWZI Utrecht melden

    Nieuws

    Heeft u last van stank door de RWZI in Utrecht, dan kunt u dit melden bij de milieuklachtentelefoon. Dit is het centrale meldpunt voor deze klachten. U kunt uw klachten telefonisch doorgeven via 0800 0225510 (24 uur per dag en 7 dagen per week bereik