Bestuur en organisatie

De RUD wordt bestuurd door de wethouders van de elf deelnemende gemeenten en de gedeputeerde van de provincie. Zij vormen samen het algemeen bestuur. Uit hun midden is een dagelijks bestuur gekozen. Bij de RUD werken voornamelijk vergunningverleners, toezichthouders en handhavers. Zij zijn onderverdeeld in 3 teams: bedrijven, bodem en water, natuur en landschap (inclusief vuurwerk en luchtvaart). Deze teams worden ondersteund door juristen en door het team bedrijfsvoering. 

Meer informatie

  • Het algemeen bestuur van de RUD Utrecht bestaat uit: 

    Johnas van Lammeren, gemeente Amersfoort 

    Steven de Vries, gemeente Baarn

    Wim de Jong, gemeente Bunschoten

    René ten Have, gemeente Eemnes

    Paul van Ruitenbeek, gemeente Houten 

    Gerrit Spelt, gemeente Lopik 

    Alexandra Kolkman, gemeente Leusden

    Marieke Schouten, gemeente Nieuwegein

    Aukje Treep, gemeente Soest

    Eva Oosters, gemeente Utrecht

    Daphne de Kruif, gemeente Woudenberg  

    Robert Strijk, provincie Utrecht (ook lid dagelijks bestuur)

  • De RUD bestaat uit drie primaire teams die zijn onderverdeeld in clusters en een team bedrijfsvoering. Het managementteam bestaat uit de teamleiders van de vier teams en de directeur. De dagelijkse aansturing en de werkverdeling binnen de clusters, is in handen van coördinatoren. De accountmanagers zijn het eerste aanspreekpunt voor de opdrachtgevers.

    Primaire teams en clusters

    Team bodem

    • Cluster vergunningverlening
    • Cluster toezicht en handhaving

    Team bedrijven

    • Cluster vergunningverlening
    • Cluster toezicht en handhaving

    Team water, natuur en landschap

    • Cluster juristen
    • Cluster natuur en landschap
    • Cluster water
    • Cluster luchtvaart
    • Cluster vuurwerk

    Team bedrijfsvoering

    Team bedrijfsvoering, hieronder vallen de volgende taken:

    • Financiën
    • HRM
    • Arbo 
    • Kwaliteit
    • ICT
    • Communicatie
    • Secretariaat
    • Receptie