Coördinator Vergunningverlening Bedrijven (36 uur)

Vacature

Krijg jij anderen makkelijk enthousiast in jouw visie (talent meetrekker), ga jij efficiënt op je doel af (talent planmaker), voel jij snel de sfeer aan (talent sfeervoeler) of heb je juist een heel ander talent wat je als Coördinator Vergunningverlening Bedrijven goed kan inzetten? Dan is dit de vacature voor jou.

''''

Wat doet de RUD Utrecht?
De RUD Utrecht voert in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Bij de RUD Utrecht werk je samen met ongeveer 150 collega’s, waarvan zo’n 120 toezichthouders en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving.

Het cluster Vergunningverlening Bedrijven
Het team Bedrijven bestaat uit de clusters Energie, Handhaving en Vergunningverlening. Jij zult de coördinator van dit laatste cluster zijn. Het cluster Vergunningverlening bestaat uit circa 25 medewerkers: Vergunningverleners milieu, specialisten (geluid, Omgevingsveiligheid etc.), administratieve medewerkers en milieujuristen. Het cluster staat voor een aantal ontwikkelingen. Door de komst van de Omgevingswet, komen er meer integrale (advies)vraagstukken, die nog gestroomlijnd moeten worden. Daarnaast fuseert de RUD Utrecht binnen 2 jaar met de andere omgevingsdienst in Utrecht (de ODRU), wat een veranderuitdaging biedt voor het cluster. Het cluster is onderdeel van team ‘Bedrijven’.

Wat ga jij doen? 
Jij bent verantwoordelijk voor het ondersteunen van de strategisch manager, het verdelen van werkzaamheden onder vergunningverleners/adviseurs, het bewaken en toetsen van voortgang en kwaliteit binnen het cluster, en je bent vraagbaak en klankbord voor de organisatie. Daarnaast bied je vakinhoudelijke ondersteuning aan medewerkers, bevorder je de samenwerking tussen clusters, met name met het cluster Handhaving Bedrijven. Ook lever je input voor rapportages en bereid je realisatiegesprekken voor in samenwerking met de manager.

Als Coördinator Vergunningverlening Bedrijven werk je nauw samen met de manager om de uitdagingen van zowel de RUD Utrecht als het cluster aan te pakken. Je neemt de leiding op het gebied van kwaliteit, productiviteit, efficiëntie en effectieve werkprocessen. Deze rol vereist een nauwe samenwerking met de coördinatoren van het cluster Handhaving Bedrijven en andere coördinatoren binnen de RUD Utrecht.

Wat deze functie zo boeiend maakt, is jouw cruciale rol in de doorontwikkeling van vergunningverlening. Hierbij zorg je natuurlijk dat jullie voldoen aan kwaliteitsnormen en wettelijke vereisten, maar zorg je er ook voor dat het cluster bijdraagt aan bredere RUD-processen en uitdagingen. Je vertaalt complexe taken, zoals gevolgen van de nieuwe Omgevingswet en het actualisatieprogramma van provinciale vergunningen, naar concrete acties voor het team. Als Coördinator ben je een voorbeeld op het gebied van houding en gedrag voor het team. Daarnaast adviseer je bij werving, ben je aanspreekpunt voor de organisatie en opdrachtgevers, met een focus op vergunningverlening en advisering bij bedrijven.

Wat breng je mee?

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt kennis van de relevante wetgeving.
  • Je kan goed plannen en organiseren.
  • Je durft mensen aan te spreken op houding, gedrag en werkwijze.
  • Je bent communicatief vaardig, beschikt over overtuigingskracht en weet mensen te motiveren.
  • Je beschikt over politieke- en organisatiesensitiviteit.

Waarom zou je willen werken bij de RUD?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen Coördinator Vergunningverlening Bedrijven, adviseur, manager, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering. Je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden je talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Want als jij je talenten kan inzetten dan vliegt de dag voorbij. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en kan je een deel van de tijd thuiswerken. Ook organiseren we talloze evenementen zoals borrels, een DOE dag en een Kerstfeest.

Wat hebben we jou te bieden?
Je komt bij ons in dienst als vergunningverlener Bedrijven en krijgt de rol van Coördinator. Dit betekent dat je standaard een maandsalaris krijgt van maximaal € 5.564,56 (+22,37% IKB= €6809; schaal 10 of 11 van de CAO provincies). Als je wordt ingeschaald in schaal 10, dan krijg je een toelage naar schaal 11. De functie is voor onbepaalde tijd. In eerste instantie krijg je een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar.

Een fulltime werkweek is 36 uur maar je hebt de mogelijkheid om ATV op te bouwen. Dan werk je 40 uur per week, hierdoor bouw je 204 extra verlof uren per jaar op. Daarnaast krijg je standaard 144 uur verlof.

Contact en procedure
Wil je solliciteren? Klik dan op de link ‘solliciteer direct’.

Voor inhoudelijke vragen over de vacature kun je contact opnemen met Boris van de Water (b.vandewater@rudutrecht.nl, tel. 06 55498028). Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Daan van Osta (werkenbij@rudutrecht.nl, tel. 06 29681946).

 

Bij de RUD streven we naar diversiteit en een inclusieve werkomgeving. Iedereen heeft talent en is welkom om te solliciteren, ongeacht achtergrond, leeftijd, geslacht, geaardheid, of overtuiging.

Voor deze vacature vinden we graag zelf onze volgende collega. Acquisitie op basis van deze vacature wordt dus niet gewaardeerd.

Deze vacature staat gelijktijdig in- en extern uit. Bij gelijke geschiktheid, verdient de interne kandidaat de voorkeur.

Solliciteer direct