Senior Vergunningverlener (36 uur)

Vacature

Bij de RUD Utrecht werken we talentgedreven. Overbrug jij makkelijk verschillen tussen mensen (Bruggenbouwer), ga je efficiënt op je doel af (Planmaker), kun je grote hoeveelheden informatie makkelijk verwerken (ontrafelaar) of heb je juist een heel ander talent? We gaan graag het gesprek met je aan!

''''

Wat doet de RUD?
De RUD Utrecht voert in opdracht van 11 gemeenten en de provincie Utrecht taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Bij de RUD Utrecht werk je samen met ongeveer 150 collega’s, waarvan zo’n 120 toezichthouders en vergunningverleners en 30 medewerkers in de bedrijfsvoering. Samen werken we aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. We ontwikkelen ons steeds meer van een pure uitvoeringsorganisatie naar een breed inzetbare partner voor onze opdrachtgevers. De RUD Utrecht bestaat uit vier onderdelen: Bodem & Ondergrond, Water, Natuur en Landschap (WNL), Bedrijven en Bedrijfsvoering. Jij komt te werken voor het team Bedrijven. 

Wat ga jij doen?
Je behandelt (complexere) meldingen, beoordeelt de activiteiten milieu in de (meervoudige) aanvragen voor omgevingsvergunningen en je stelt maatwerkbesluiten op. Je voert actualisatietoetsen uit, actualiseert voorschriften en draagt hiermee bij aan het programma actualisatie. Hierbij ligt de focus met name op de grote industriele bedrijven, met IPPC-installaties, die vallen onder de Richtlijn industriële emissies (Rie). Ook beoordeel je rapportages op het gebied van milieu (o.a. geur, luchtkwaliteit, etc.) en handelt deze af. Je beantwoordt inhoudelijke vragen van opdrachtgevers, burgers en aanvragers. Je organiseert overleg met bedrijven en adviseurs bij procedures/meldingen. 

Als vergunningverlener geef je advies over milieuaspecten in de breedste zin van het woord: het beoordelen van ruimtelijke plannen, het toetsen van voorgenomen ontwikkelingen en de beoordeling van (milieueffect) rapportages.

Ook intern lever jij je bijdrage aan het team en de organisatie. Je adviseert en ondersteunt collega’s (handhavers, juristen) en draagt bij aan de ontwikkeling en verbetering van werkprocessen en sjablonen. Je bewaakt de kwaliteit van de geleverde producten.

Ook ben je nieuwsgierig: je signaleert nieuwe ontwikkelingen binnen je vakgebied en je vertaalt deze naar consequenties voor zowel de RUD als voor opdrachtgevers. 

Wat breng je mee?
Het is belangrijk dat je een hbo opleiding richting milieukunde of chemische / procestechnologie hebt afgerond. Daarnaast ben je behoorlijk ervaren in het vakgebied. Aantoonbare werkervaring met IPPC-toetsting is een grote pré. Ook een specialisme op het gebied van luchtkwaliteit of geur is een grote pré. Je hebt kennis van de relevante wet- en regelgeving (Omgevingswet, RIE, BREF’s, BBT’s, LAP/CMP) en affiniteit met de agrarische sector en de industrie.

Je bent creatief in het overbruggen van tegengestelde belangen en je beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden. Ook heb je organisatie-, politieke- en bestuurlijke sensitiviteit. Je bent sterk in analyseren, onderkent causale verbanden in vraagstukken en doorziet onderlinge relaties. Je houdt van plannen en organiseren, je bent klantgericht en je kunt resultaatgericht werken. Digitale systemen zijn jou niet vreemd, kennis van PowerBrowser en Decos is een pré. 

Waarom zou je willen werken bij de RUD?
Werken bij ons betekent meer dan je taken uitvoeren. Je bent niet alleen vergunningverlener, adviseur, manager, toezichthouder of medewerker bedrijfsvoering: je bouwt ook mee aan een organisatie en je krijgt ruimte voor jouw ideeën en initiatieven. We vinden je talent belangrijk en stimuleren je om deze in te zetten voor de organisatie. Omdat er veel ontwikkelingen zijn, zoals bijvoorbeeld recent ingevoerde Omgevingswet, willen we in kunnen spelen op veranderingen. Dit vraagt om samenwerking en flexibiliteit van alle collega’s. In onze informele en open cultuur gaan we uit van vertrouwen en heb je de mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te werken. 

Wat hebben we jou te bieden?
Naast een stimulerende werkomgeving en fijne collega’s bieden we je een maandsalaris van maximaal €5.564,- (+22,37% IKB = €6.808,-; schaal 11 van de CAO Provincies, op basis van 36 uur). Inschaling is afhankelijk van ervaring en expertise. Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. Verder heb je de mogelijkheid om ATV-dagen op te bouwen, dan werk je 40 uur per week en bouw je 204 extra verlofuren per jaar op, naast de standaard 144 verlofuren.

Enthousiast?
Je kunt solliciteren via de knop ‘solliciteer direct’. We sluiten de vacature op het moment dat we een geschikte kandidaat hebben gevonden. 

Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Boris van de Water, Strategisch Manager team Bedrijven, per e-mail via b.vandewater@rudutrecht.nl of per telefoon 06-55498028.

Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Daan van Osta, HRM, via werkenbij@rudutrecht.nl of 06 29 68 19 46. 

Talent staat bij ons centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Bij de RUD streven we naar een veilige werkomgeving waar je jezelf kunt zijn en werk doet waar je plezier en energie uit haalt. We weten dat hoe je naam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt en wat je gelooft niets zegt over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!

 

Met deze vacature willen wij graag zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén oproep voor acquisitie.

Solliciteer direct